Kaap de goede hoop en Hermanus

6 november 2018 - Montagu, Zuid-Afrika

Gisteren hebben we Kaap de goede hoop bezocht, via de mooie Chapmansroad zijn we langs de kust ernaar toe gereden. Het is een mooi natuurpark op een schiereiland waar oa ook apen rond lopen. Bekend om het meest zuidelijke punt van het continent echter dit klopt niet helemaal, want dit ligt officieel nog wat verder weg. Eigenlijk heb je hier een volle dag nodig om de mooie wandelroutes naar de uiterste punten te belopen. Die tijd hadden we helaas niet.  Wel nog even gestopt bij Boulders beach in Simonstown om de pinguïns te spotten. Aldaar overviel ons een flinke hagelbui.

Ik ging er vanuit dat er geen regen zou vallen hier in zuid Afrika echter niets in minder waar! Er is hier al heel wat regen gevallen. Helaas is door het slechte weer en de harde wind onze kajakexcursie naar de walvissen in Hermanus komen te vervallen. Dus hebben we vanochtend als alternatief het prachtige Cliffpad langs de kust af gewandeld en vandaaruit de walvissen gespot die zich regelmatig even laten zien.

S’middags zijn we weer op weg gegaan met Montagu als bestemming. De route ging landinwaarts door de bergen met prachtige vergezichten. In Montagu zitten we in een 100 jaar oud Guesthouse en de aankleding is nog steeds in die stijl. De waskuip naast het bed en de wc in de kast. Morgen worden we hier opgehaald en gaan we naar de wijn boeren, als het goed is mogen we zelf ook een flesje bottelen. Gelukkig hoeven we morgen niet te rijden.

1. Gerard:
    7 november 2018
    Mooie foto’s , hoe is het eten daar? Qua weer, na regen komt altijd zonneschijn!
  2. Wilma:
    7 november 2018
    Dat klopt, vandaag stralend blauwe lucht, mooi weer voor een wijntje 🍷